Toimintoja

Nuorisotyö

Sisäänkäynti alatakapihan kautta
Olis kiva nähdä just sua
Tervetuloa !

Sinä olet kallisarvoinen ja tärkeä. Jumala on luonut sinut kuvakseen ja rakkautensa kohteeksi, Hän iloitsee sinusta. Sä riität omana ittenäs. Tule mukaan seurakunnan k-13 nuortentoimintaan.

Olet tervetullut lauantaisin klo 18:00-21:30 Lighthouse-iltoihin (~3 x kk) seurakunnan alakertaan, sisäänkäynti alatakaoven kautta.  Laita googleen Siltakatu 42 tai Temppelikatu 1 ja oot jo aika lähellä.

Lighthousen seuraavat illat:

Maaliskuussa: 23.3.2024 tehdään reissu Tellukseen (ei iltaa Ruksilla)

Huhtikuussa 6.4.2024 & 13.4.2024

Nuorten oma Raamis  maanantaisin klo 16:30.  Jos haluut kasvaa ja vahvistua sun uskossa Jeesukseen, niin täällä voit saada eväitä siihen. Tuu mukaan viikon parhaaseen kokoontumiseen!  Kokoontumiset pääsääntöisesti kouluvuoden aikana, ei lomilla ja jotain poikkeuksia saattaapi olla.

Olkkari löytyy osoitteesta Torikatu 5 – tuu piipahtamaan!

Nuorten Olkkari keskiviikkoisin klo 14-  tervetuloa!

Tyttöjen torstai Olkkarissa torstaisin klo 14- tervetuloa!

Seuraa meitä instassa @Lighthouse

Lapsityö

Jeesuksella oli aikaa lapsille ja Hän siunasi heitä. Mekin haluamme siunata lapsia ja kertoa heille rakastavasta Taivaan Isästä.

Pyhäkoulu järjestetään kouluvuoden aikana sunnuntaisin klo 11 jumalanpalveluksen aikana, siirrymme yhdessä alakerran pyhäkoulutiloihin noin klo 11:20 ja palaamme takaisin yläkertaan jumalanpalveluksen päättyessä.  Pyhäkoulu sopii lapsille, jotka osaavat kuunnella ohjeita ja toimia ryhmässä. Tällä hetkellä mukana on 5-11 vuotiaita. Pyhäkoulussa kerrotaan Raamatun kertomuksia ja touhutaan yhdessä.

Pyhäkoulun kevätkausi alkoi su 7.1.2024 klo 11.

Kouluvuoden aikana järjestään alakoululaisten kerho tiistaisin klo 16.45-18:00. Sisäänkäynti takaoven kautta. Kerhossa pelataan, leikitään, kisaillaan ja touhutaan yhdessä sekä kerrotaan Raamatun supersankareista. Lopuksi mehutarjoilu.

Kerhon kevätkausi starttasi ti 9.1.2024. Kerhoa Ei pidetä talvilomaviikolla ti 27.2.2024

Varaa kalenterista heinäkuun eka viikko kesällä 2024 – Jonnekin sinne sijoittuu  päiväleirejä jotka huipentuu legendaariseen yökerhoon Ruksilla! Seuraa ilmoittelua.

Opetus, rukous ja yhteys

Seurakunnan merkittävin kokoontuminen on sunnuntain Jumalanpalvelus, yleensä klo 11. Tilaisuus koostuu musiikista, Raamatunopetuksesta ja rukouksesta, Kuukauden ensimmäisenä sunnuntaina vietämme ehtoollisjuhlaa, johon kaikki Jeesukseen henkilökohtaisesti uskovat ovat tervetulleita osallistumaan.

Erilaiset ryhmät kokoontuvat viikolla; lapset, nuoret, miehet, musiikkiryhmät, hallitus, vanhimmisto, kiinteistönhuolto ym.

Rukoustilaisuudet ovat ma (naisten oma) klo 17,  ti klo 11, ke klo 18 & pe klo 18

Tervetuloa yhteyteen!

Evankeliumi

Jeesuksen lähetyskäsky: ” Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumia kaikille luoduille”. Markus 16:15.

Järjestämme tilaisuuksia, joissa kerromme Jumalan suurista teoista – ja erityisesti siitä miten ihmisen elämä voi muuttua kun hän tulee Jumalan yhteyteen.

Seurakuntamme on mukana yhteiskristillisissä tapahtumissa ja järjestää erilaisia kaikille avoimia teematilaisuuksia kuten:
– Evankeliumin iltapäivä kesäteatterilla elokuulla suuren soittokunnan tahdittamana

Kansainvälinen työ – International Operations

Tuemme seuraavia missioita:

• Hannu Lahtinen, vainotut kristityt, muslimityö ja sen koordinointi eri maissa.
  • Kari Halonen, lapsi- ja leirityön koordinaatio mm. Venäjällä, Nepalissa, Espanjassa, Bulgariassa ja Equdorissa.
  • Fida, pioneeripastorit
  • Naham ry, Israel ja juutalaisten kauttakulku- ja avustustyö.

Kotimaassa toimimme myös maahanmuuttajien keskuudessa evankeliumia kertoen.

Musiikki

Tilaisuuksissa esiintyy erilaisia musiikkiryhmiä, bändejä ja kokoonpanoja, lähtien yksinlaulusta laajoihin kuoroihin ja orkestereihin. Useissa tilaisuuksissa on myös yhteislauluja, joiden sanat näytetään valkokankaalle.

Diakonia

Seurakunnan jäsenet ovat muodostaneet laajaan diakonityön ryhmän, joka auttaa jäseniä tai jäseniksi liittyviä eri tavoin.

Ruokakassijakelu perjantaina klo 12 sisätiloissa, alussa hartaushetki

HYVÄLLÄ SYDÄMELLÄ- hanke

Hyvällä sydämellä on Helluntaikirkon ESR+ -rahoitteinen hanke, joka on suunnattu erityisesti työttömille vähävaraisille ja heidän perheilleen.

Seurakunnissa toimintaa ohjaavat hankevastaavat. Tukea annetaan aineellisena apuna sekä ohjaamalla avuntarvitsija oikeanlaisen avun piiriin. Lähtökohtana on avuntarvitsijan henkilökohtainen kohtaaminen ja hänen avuntarpeensa.

Erityisen tärkeää on avunsaajan:

• henkilökohtainen kohtaaminen ja keskustelu

• osallisuuteen ohjaaminen

• yhteistyö erilaisten palveluntuottajien kanssa kuten alueen sosiaali- ja terveyspalvelut, Kela, seurakunnat sekä erilaiset järjestöt ja hankkeet

Toimintamme tavoitteita ovat avunsaajan:

• akuutin taloudellisen tilanteen osaratkaisu

• yhteisöllisyyden ja mielen hyvinvoinnin lisääminen

• elämänhallintataitojen vahvistaminen

Jos tarvitset apua tämänhetkisessä elämäntilanteessasi, ota rohkeasti yhteyttä, niin sovitaan tapaamisaika.

Yhteystiedot:

Heinolan Helluntaiseurakunta
Siltakatu 42, 18100 Heinola
heinolanhelluntaiseurakunta (at) gmail.com

Lisätietoa Hyvällä sydämellä -hankkeesta voit lukea täältä.

Auvoisasti yhdessä - Avioliittotyö

TULOSSA

Auvoisasti yhdessä on  Ulla Dahlenin vetämä, mahtava  avioparikurssi. Kurssi sopii sekä tuoreille että varttuneemmille aviopareille – aina on mahdollista rohkaista, kannustaa ja rakastaa  omaa puolisoa vielä enemmän, tai oppia olemaan itseään kohtaan armollisempi.  Kurssille osallistuminen on fiksu satsaus elämäsi tärkeimpään ihmissuhteeseen.

Tiedustelut Heinolanhelluntaiseurakunta(ät)gmail.com