Minun tarinani Anja Koistinen

JUMALAN HUOLENPITO

Olen Anja Koistinen ja haluan kertoa teille uskoontulostani. Olen lähtöisin Kainuusta pienestä Puolangan kunnasta. Meitä oli kuusi sisarusta, joista nuorin kuoli jo muutaman päivän ikäisenä. Minä olen keskimmäinen. Jo nuorena lähdin töihin Ruotsiin, missä tapasin mieheni.

Olin kolmekymppinen kun Jumala alkoi kutsua. Siina vaiheessa meillä oli kaksi lasta ja toivoin vielä yhtä, joten pyysin uskovaa naapuria rukoilemaan, ja muistan kuinka rukoilin itsekin, että Jumala jos annat vielä yhden lapsen niin luovutan hänet sinulle. Niinpä sain rukousvastauksena vielä yhden tyttären. Meni 4 tai 5 vuotta –  en muista tarkalleen, kun postilaatikkoon putosi Adventtikirkon kutsu Ilmestyskirja -seminaariin.

Tuumasin miehelleni, että tuonne haluaisin mennä ja hän antoi suostumuksensa ja jopa kehotti menemään. Alussa kaikki meni hyvin – Jumalan sana puhutteli voimallisesti ja tulin uskoon. Silloin nousi mieheni kautta vastustus jopa niin voimakkaana, että jouduin jättämään sen seminaarin kesken, ehdin kuitenkin käydä kasteella. Luin Raamattua salassa aina kun se oli mahdollista, mutta kun en voinut käydä missään hengellisissä tilaisuuksissa uskoni laimeni. Haluaisin vielä sanoa, että aikaisemmin mieheni oli hyvä aviomies ja isä.

Meni kymmenen vuotta ja sitten tapahtui jotain.

Jumala oli ottanut tosissaan lupaukseni, jonka minä olin unohtanut. Nuorin tyttäreni tuli uskoon, Hän halusi mennä kasteelle Helluntaiseurakunnassa ja pyysi minua ja miestäni tilaisuuteen. Menimme ja siellä penkissä istuessani lupasin Jumalalle, että tapahtukoon mitä tahansa, minä tahdon seurata Sinua.

Aloin käydä Helluntaiseurakunnassa ja taas mieheni vastustus nousi – meillä oli todella vaikeaa aikaa. Eräänä päivänä hän laittoi minut valinnan eteen: joko hän tai Jeesus – valitsin Jeesuksen ja niin meni kotimme myyntiin ja mieheni muutti pois. Minä pysyin tiukasti edelleen kotona rukoillen, että Jumala voi vielä muuttaa tilanteemme.

Koitti se päivä, jolloin teimme kaupat talostamme. Olin tyhjän päällä, koska en ollut etsinyt uutta asuntoa ja nyt oli aikaa yksi kuukausi muuttaa pois. Mutta en ollut yksin – kun rukoilin mitä tahansa asiaa, vastaus tuli välittömästi.

Niinpä yhdeksän päivän kuluttua minulla oli uusi koti ja vielä Jumala huolehti niin, että kun olimme pudottaneet omakotitalomme hintaa 6 tonnilla sain sen saman alennuksen tästä uudesta kodista. Seurakunnan nuoria ilmoittautui muuttoavuksi. Kaikki vain järjestyi ihmeellisesti. Ja mikä tärkeintä Jumala on ollut uskollinen ja pitänyt huolen tähän päivään asti ja pitää edelleen – näin uskon.

”Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi. Älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi” Jes. 41:10

Anja Koistinen