Minun tarinani Tuula Weinreich

Kasvoin perheessä, jossa isä kävi töissä ja äiti hoiti meitä viittä lasta. Jumala puuttui asioihimme niin, että isä sairastui eikä voinut enää mennä satamaan töihin. Muutimme Mikkelistä Lahteen, jossa asui lähisukulaisiamme. He olivat tulleet uskoon ja pyysivät myös vanhempiani hengelliseen kokoukseen.

Kun isä ja äiti eivät enää kehdanneet kieltäytyä, he suostuivat lähtemään. Kokoussarja kesti viikon ja jo toisen päivän iltana he tekivät uskonratkaisunsa kuulua Jeesukselle, pyytäen Häntä elämänsä Herraksi.

Huomasimme kotona heti eron heidän käytöksessään, he pyysivät meiltä lapsilta anteeksi kaiken, mitä kokivat tehneensä väärin meitä kohtaan. Isän tupakka ja perjantaipullo jäivät siihen paikkaan.

Lahdessa oli alkamassa nuorisopäivät seurakunnassa ja meitä kehotettiin lähtemään sinne – lähdimmekin ja siellä Jumalan Henki puhui minulle, pienelle 12 v tytölle, että olen syntinen ja tarvitsen myös Jeesusta. Muistan, miten itkin. Puolestani rukoiltiin ja sain siinä kaikki pahat tekoni ja syntini anteeksi Jeesuksen maahan vuotaneessa veressä.

Sitä iloa ja riemua ei voi sanoin kuvata mitä koin, kun valtava taakka lähti harteiltani ja kiitosta tulvi suustani. Nyt oli kiire kotiin kertomaan “minäkin olen Jeesuksen oma”. Kun tänä päivänä ajattelen menneitä vuosia, niin suuri kiitos Hänelle kaikesta, huolenpidosta, johdatuksesta, varjeluksesta, seurakunnasta…. näitä voisin luetella loputtomiin asti. Taivaan Isä on ollut uskollinen – Hän ei ole jättänyt minua, vaikka usein olenkin pahoittanut hänen mielensä.

Aina olen voinut tulla uudelleen ristin juureen ja pyytää anteeksi, ja Hän antaa anteeksi ja armahtaa! Hän voi varjella myös tänä vaikeana korona -aikana, kun ihmiset ovat peloissaan mitä tapahtuu. Raamatussa sanotaan “meidän varjelijamme ei torku eikä nuku”. Toisessa paikassa näin “mitään pahaa ei tapahdu Hänen sitä sallimatta”, sekä ” hiuskarvakaan ei putoa Hänen tietämättään”.

Tänä päivänä olen kiitollinen elämästä Jeesuksen seurassa, Hänen kanssaan kulkemisesta, se tuo toivoa ja lohdutusta myös Sinulle ystäväni, kun vastaanotat Jeesuksen elämäsi Herraksi!

Tuula Weinreich